Ranong - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Marieke en Ruud V - WaarBenJij.nu Ranong - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Marieke en Ruud V - WaarBenJij.nu

Ranong

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Ruud

03 December 2013 | Thailand, Ranong

Vanmorgen na een heerlijk ontbijt met toast en koffie, vertrokken uit Karburi bij onze alleraardigste resort eigenaresse.
We hadden nog even contact met onze buren, een leuk stel uit Zwitserland wat al 3 jaar fietsend onderweg was en in Maleisië een dochter hadden gekregen, ze waren nog niet voornemens te stoppen en fietste richting het noorden.
De weg met 60 km was mooi en heuvelachtiger dan tot nog toe.
Opvallend veel toeterende auto's en opgestoken duimen.
Onderweg een mooie waterval.
Helaas lagen er ook 3 dode aangereden honden op de weg...
Aangekomen in Ranong weer een heerlijke bungalow in gebruik genomen en na een frisse douche zijn we naar de lokale hotspring gewandeld, het was grappig(we zijn misschien een beetje verwend).
Op de terugweg was nog een muziekschool aan het oefenen, klonk niet slecht, we hebben eventjes gekeken en geluisterd.
In Ranong zien we af en toe weer eens een toerist, deze komen hier voor een visum-run naar Birma of gaan op bezoek naar de eilanden voor de kust.
Ranong is de natste plaats van Thailand met 5000 mm regen per jaar, gelukkig hebben wij het nog droog gehouden.
Morgen vertrekken we verder richting het zuiden, we gaan naar het Laem Son national park, we logeren daar voor 1 of 2 nachten bij een nl/Thais stellen op het strand, we zijn benieuwd.

• 03 December 2013 - 19:10

Gerri En Rene:

Hoi,

Zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin en doen jullie een hoop indrukken op.
    Dat stel uit Zwitserland. Al 3jaar onderweg en nog ouders geworden ook. Hoe doen ze dat toch? Wij doen kennelijk iets verkeerd of zijn te veel eisend.
    Blijf maar lekker weg uit Bankok want het is daar erg onrustig en de eerste slachtoffers zijn al gevallen ( doden). Dit even ter info.
    Jullie hebben gelukkig mooi weer. Wij krijgen storm en regen. Ook hebben we de eerste nachtvorst te pakken.
    Blijf genieten en schrijven. We lezen het elke dag.

Gr. Uit HHW.

• 04 December 2013 - 11:29

Rinus En Sandra:

Luitjes,

Geniet maar lekker van de zon.
    Hier begint de winter langzaam maar zeker zijn intrede te doen. Het wordt nat en koud met een beetje sneeuw. Het is maar dat jullie het weten en een warme trui bij de hand houden als jullie tenminste nog van plan zijn om terug te komen. Ik zou het wel weten.