Bentota - Reisverslag uit Bentota, Sri Lanka van Marieke en Ruud V - WaarBenJij.nu Bentota - Reisverslag uit Bentota, Sri Lanka van Marieke en Ruud V - WaarBenJij.nu

Bentota

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Ruud

06 December 2015 | Sri Lanka, Bentota

Vanmiddag zijn we aangekomen in Bentota, een andere beroemde badplaats. Wij hebben deze keer gekozen voor een locatie aan een rivier die enkele honderden meters verder de zee in gaat. Gisteren hebben we,nadat het rond 10.30 uur eindelijk ophield met onweer en regenen, het oude koloniale vestiging stadje Galle bezocht. Een vesting gesticht door de Nederlanders en dat was goed te zien. Het bezoek was de moeite waard. 'S middags hebben we lekker gerelaxt door te wandelen over het stand, te zwemmen in zee en in ons zwembad, het was net vakantie... De routes zijn de laatste dagen niet zwaar geweest en wel aantrekkelijk. We hebben nog 2 fiets dagen te gaan. Ondanks dit alles hebben we ook wel teleurstellingen, zo heeft sinterklaas ons door jaar vergeten en moeten wij het reden zonder en lekkere pepernoten chocoladeletter.....

• 06 December 2015 - 21:26

Sandra En Rinus:

Mooie fietsters,

Eindelijk een vlaag van herkenning voor mij (rinus). Ook ik ben in Galle geweest en inderdaad Nederland is in de omgeving en kerk herkenbaar.
    Nu zelf in Nederland lekker pepernoten en chocolade. Wist je overigens dat iedere pepernoot staat voor 15 calorieen! Dus maar goed dat dit jullie neus voorbij gaat. Het fietsen zou ondraaglijk zwaar worden.

Tot gauw en nog veul plezier.
    Rinus en Sandra